Seyahat Acentası izmir, Seyahat izmir, Tatil izmir
Yazı Boyutu : 12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
Çayın faydasını arttırın
23 Ocak 2011, 14:27
İstanbul Teknik Üniversitesi Gıda Mühendisliği Bölümü öğretim üyelerinden Prof. Dr. Dilek Boyacıoğlu, çayın içeriğindeki polifenoller sayesinde güçlü bir antioksidan olduğu gerçeğinden yola çıkarak yaptıkları araştırmada, diğer bir antioksidan kaynağı olan bal ile tatlandırıldığında ortaya çıkan etkiyi ölçtüklerini söyledi.
Burçlar, bugün ki burç yorumunuz için tıklayınız.
İstanbul Teknik Üniversitesi Gıda Mühendisliği Bölümü öğretim üyelerinden Prof. Dr. Dilek Boyacıoğlu, çayın içeriğindeki polifenoller sayesinde güçlü bir antioksidan olduğu gerçeğinden yola çıkarak yaptıkları araştırmada, diğer bir antioksidan kaynağı olan bal ile tatlandırıldığında ortaya çıkan etkiyi ölçtüklerini söyledi.

Birçok hastalığın oluşum ve gelişiminde risk azaltıcı etkisi olan antioksidan maddelerle ilgili yapılan araştırmada, Türk insanının çok sık tükettiği çayın içeriğindeki antioksidanların hangi koşullarda, nasıl etkilendiğini incelediklerini anlattı.

Balın bileşiminde de antioksidan özelliğe sahip polifenoller bulunduğunu vurgulayan Prof. Dr. Boyacıoğlu, şöyle devam etti:

â��Çay ve bal günlük yaşamımızın iki vazgeçilmez gıda maddesi. Araştırmamızda antioksidanca zengin bu iki gıda maddesinin bir arada kullanımının nasıl bir sonuç vereceğini görmek istedik. Çalışmada, sonuçları etkileme açısından fark yaratıp yaratmadığını görebilmek için çam balı, poliflora (karışık bölgelerden toplanmış), yöresel (Şemdinli) ve monoflora (ayçiçeği) olmak üzere 4 çeşit bal kullandık. Bu karışımı farklı sıcaklıklardaki içilmeye hazır çaylara karıştırdık. Çaya bal ilavesinin yapıldığı farklı sıcaklıkların balın HMF (hidroksimetilfurfural) ve diastaz değerleri (doğal enzimler) üzerine etkileri de analiz edildi. Toplam fenolik madde içeriğinin balın çaya ilave edildiği bütün sıcaklık derecelerinde yükseldiği gözlemlendi. Bu artış yüzde 25-35 aralığında gerçekleşti.â��

Benzer şekilde balın çaya ilave edildiği tüm sıcaklık derecelerinde toplam antioksidan kapasitesinde de artış gözlendiğini belirten Boyacıoğlu, â��Bu artış 70-90 derece aralığında ortalama yüzde 50 oranlarında gerçekleştiâ�� dedi.

Öte yandan Prof. Dr. Boyacıoğlu'nun yönettiği araştırma sonuçlarının İrlanda'da gerçekleştirilen EFFoST Gıda ve Sağlık Kongresi'nde de sunulduğu, katılımcılardan büyük ilgi gördüğü öğrenildi.


Haber Ekspres

Bu Haber Facebook'ta Paylaş
Yorum Ekle
Arkadaşına Gönder
Yazdır
HABER YORUMLARI
HAVA DURUMU
HABER ARA
Belkahveden köye giriş istiyoruz
04 Mayıs 2012
GÜNLÜK BURÇLAR
» RSS

Sitemizdeki haber,fotoğraf ve videoların her hakkı saklıdır.Kaynak gösterilmeden kullanılamaz.
Copyright © İzmir Gündem    Altyapı : Mydesign

Pasta Tarifleri, Resimli Pasta Tarifleri

Borsa Gündem, Borsa Haberleri, Borsa

Burçlar

Tarot Falı